fbpx
Skip to main content

Mielikuvituksellisia oppimisympäristöjä lapsille

Graafinen Betoni
03.09.2024

Lapset viettävät suuren osan ajastaan päiväkodeissa ja kouluissa. Näistä tiloista tulee heidän toinen kotinsa ja niiden tulisikin edistää sekä lasten oppimista että kehitystä. Oppimisympäristöjen suunnittelu vaatii tasapainoa toimivuuden, turvallisuuden, psyykkisen hyvinvoinnin ja oppimiseen kannustamisen välillä. Tilojen tulee herättää luottamusta, kunnioitusta ja iloa. 

Graafinen betoni tarjoaa monipuolisia ratkaisuja koulurakennusten ja päiväkotien ympäristöjen parantamiseen. Graafista betonia käytetään yleisesti rakennusten julkisivuissa, sen käyttömahdollisuudet ulottuvat kuitenkin myös erilaisiin pihan rakennelmiin ja sisätiloihin. Tämä joustavuus mahdollistaa dynaamisten ja mukaansatempaavien oppimisympäristöjen suunnittelun. Yhdistelemällä lasten piirroksia ja suosikki aiheita graafiseen betoniin luodaan kutsuvia ja mielikuvituksellisia tiloja. Tämä ei ainoastaan luo turvallisia ja nautinnollisia ympäristöjä, vaan myös edistää syvempää yhteyttä lasten ja heidän ympäristönsä välillä ja rikastaa heidän oppimiskokemustaan. 

Tämä uutiskirje korostaa suunnittelun vaikutusta oppimisympäristöihin. Graafisen betonin avulla voit saada aikaan ainutlaatuisen eron – tutustu mahdollisuuksiin jo tänään! 

Järvenpään Yhteiskoulu, Järvenpää

Järvenpää Community School, Järvenpää
Järvenpää Community School, Järvenpää

Männistö Päiväkoti, Kuopio

Männistö Daycare, Kuopio

Tuusulanjärven Kampus, Tuusula

Tuusulajärvi Campus, Tuusula
Tuusulajärvi Campus, Tuusula

Helsingin Kielilukio, Helsinki

Helsinki Language High School, Helsinki
Helsinki Language High School, Helsinki

Marshfield Junior High School, Oregon

 Marshfield Junior High School, Oregon
 Marshfield Junior High School, Oregon

Jousenkaaren Koulu, Espoo

Jousenkaari School, Espoo
Jousenkaari School, Espoo

Niittykummun Päiväkoti ja Asuinkerrostalo, Espoo

Niittykumpu Daycare Center, Espoo
Niittykumpu Daycare Center, Espoo

You can see more Graphic Concrete references in learning environment.